2012 - 05 - 25

NOLL IQ - NYTT MATERIAL PÅ CD/KASSETT + SVERIGETURNÉ

Har i dagarna slutfört och bokat hela sju spelningar med Noll IQ i mitten av juni. Galenskap! Det blir bandets och min första turné så det är en del som ska styras. På rak arm kan jag bara säga två saker 1. vi kommer ha sjukt kul 2. vi kommer komma hem luspanka. Är som sagt galet peppad. Våra bekanta i Ignominy åkte i veckan ut i Europa för att giga i Danmark, Tyskland, Tjeckien, Frankrike m.m. och jag hoppas det går bra för dom. Spelade med dom på senaste Mainstream Massacre, dock fuckade inspelningen up. Ploppen filmade och jag tycker klippet summerar kvällen ganska bra.

Tillbaka till Noll IQ, bandet man älskar att hata(?). Från början ett sidoprojekt till Köttknif och Slaktavfall med syftet att spela grindcore helt i Anal Cunts anda. Sedan starten, som av ren slump var på Seth Putnams dödsdag, har det spelats in en ep och gigats fem, sex gånger på fritidsgårdar och i källare. Sen spelade vi in en skiva i en ordentlig studio i januari, en inspelningssession som slutade med att jag däckade full som ett svin på en sportbar i Mora strax efter fem på eftermiddagen (jag var förkyld och nån hade ordinerat whisky). Sedan dess har materialet bara legat på lager tills jag för någon vecka sen fick ett ryck och bestämde mig för att mixa klart skivan och boka en jävla turné.

Mirakulöst nog har det lyckats och mycket riktigt kommer vi att släppa "Idioti som livsstil" på cd och kassett, 15 spår. Kassetten kommer dessutom inkludera en liveinspelning (Mainstream Massacre I). Väldigt otippat också att ett såpass okänt band lyckats fixa sju gigs på tio dar. Med tanke på hur vi låter trodde jag aldrig att vi skulle få spela live igen, titta på videon bredvid och lyssnar på publikens reaktioner så hajar ni nog. I och med detta kan man nog också säkert påstå att punkaren har blivit kontorsråtta då mitt datorbord, som oftast enbart används för att ställa disk och ölburkar på, varit täckt med papper med telefonnummer, datum, anteckningar och annat kontorsmaterialigt.

Nu har jag inte sovit på snart ett dygn så ska passa på att vila upp mig lite men först ska jag posta turnédatumen, kommer nog att lägga upp min eminenta affisch snart också. /Jäfvel


NOLL IQ - IDIOTI SOM LIVSSTIL TOUR JUNI 2012
6/6 Make Music Stockholm (tba)
8/6 Café Genomfarten, Uppsala
9/6 Härden, Göteborg
11/6 Klubb Kaktus, Örebro
13/6 Bergsprängaren, Falun (spela "Bombregn över Falun" i Falun?! Hell yeah)
14/6 Rack 'n' Roll bar, Gävle
16/6 Skogsvrålet festival, Leksand